تاریخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393
نویسنده : مجیدپازوکی

کارشناسان و اهالي فوتبال انتخاب کردند

دژاگه، سیدجلال و تیموریان در صدر بهترین‌ها


اهالي فوتبال و کارشناسان اين رشته در نظرخواهي "ورزش سه" شرکت کردند.


 

به گزارش "ورزش سه"، سوال ما از این جمع، بهترین بازیکن ایران در مرحله مقدماتی و البته پدیده تیم‌ملی بود. در این نظرسنجی اشکان دژاگه ستاره فوتبال ایران بیشترین رای را آورده و مرتضی پورعلی‌گنجی صدرنشین جدولی است که به نظرسنجی درباره پدیده تیم‌ملی اختصاص دارد.

به جز دژاگه، سیدجلال حسینی و آندرانیک تیموریان هم تعداد زیادی از آرا را به خود اختصاص داده اند. این نظرات را بخوانید: 

حمید استیلی: دژاگه و پورعلی‌گنجی، بهترین و پدیده

* به نظر من اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی بهترین بازیکنان ما در مرحله مقدماتی بودند. اشکان که در هر سه بازی به میدان رفت بسیار موثر بازی کرد.

* پدیده ایران نیز بدون شک مرتضی پورعلی‌گنجی بود که با توجه به تغییر پست وی باز هم عملکرد قابل توجهی در دفاع تیم‌ملی داشت.

رحیم یوسفی: هنوزم گوچی امید اصلی ماست

* اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد بهترین بازیکنان ما بودند، اشکان که بدون شک یکی بهترین های آسیاست، گوچی هم در بازی آخر نشان داد هنوز هم اصلی ترین امید ما برای گلزنی است.

* سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری پدیده های ما بودند، وحید امیری در بازی آخر و در چپ نفوذی ما به گونه ای بازی می‌ کرد که انگار سال هاست تجربه بازی در تیم‌ملی را دارد.

صادق ورمزیار: دژاگه یک حرفه ای است

* اشکان دژاگه، حاج‌صفی، آزمون بهترین بازیکنان ما بودند، اشکان در فاز حمله بسیار تاثیرگذار است، حفظ توپ، بازیسازی و پاسکار وی بسیار حرفه ای است و کاملا به کار ما آمده است.

* مرتضی پورعلی‌گنجی هم بدون شک پدیده ما در این مسابقات بوده است. وی با هوش بالا و قدرت سرزنی فوق العاده بار خط دفاعی به دوش کشیده است. او در بازیسازی و نفوذها نیز بسیار موفق بوده است.

ناصر محمدخانی: اشکان تاثیرگذار است

* بهترین بازیکن های تیموریان، دژاگه و سیدجلال بودند. آندو با دوندگی فوق العاده و تاثیرگذاری خود نقش مهمی در پیروزی ها داشته، همانطور که دیدیم وی دو پاس گل هم داد. اشکان بسیار حرفه ای است. درصد اشتباهات وی در پاس های ارسالی بسیار کم است. حتی به خوبی در گل های دفاعی شرکت می‌ کند. همانطور که دیدیم در بازی آخر فقط یک ربع وارد زمین شد و تاثیر خود را گذاشت و سیدجلال حسینی هم به خوبی از پس رهبری خط دفاعی ما برآمد.

* اما پورعلی‌گنجی که با اعتماد به نفس بالا بازی های خود را انجام داد و سردار آزمون که هم خوش قد و قامت است هم فنی، از پدیده های ما در این رقابت ها بودند.

بهزاد داداش زاده: تیموریان و حقیقی و دژاگه

* بهترین بازیکنان ایران اشکان دژاگه، تیموریان و حقیقی را دیدم. البته وقتی تیم می‌ برد و نتیجه می‌ گیرد یقینا همه مجموعه تیم خوب بازی کردند. اما تیموریان با میزان دوندگی بالا و نقشش در گل های زده، اشکان با حرفه ای گری و حرکات پا به توپش بهترین های ما بدند و حقیقی که سه بازی دروازه ما را بسته نگه داشته و همین باعث بالا رفتن روحیه تیمی می‌ شود.

* همچنین پورعلی‌گنجی و سردار هم پدیده های ما بودند که از موقعیت به دست آمده حداکثر استفاده را تا اینجا برده اند.

وحید شمسایی: سیدجلال، دژاگه، حقیقی

* سیدجلال حسینی، دژاگه و حقیقی بهترین بازیکنان ما بودند، سیدجلال به خوبی دفاع را رهبری می‌ کند طوری که می‌ بینیم یکی از دلایل جا افتادن پورعلی‌گنجی جوان در دفاع تیم رهبری مناسبی سیدجلال است. البته نمی‌ شود از بازی قابل قبول آندو و حاج‌صفی هم چشم پوشید.

* پدیده تیم هم به نظرم سردار آزمون است با این سن و سال کم ما را به آینده تیم امیدوار کرده است.

اصغر شرفی: همه تیم ما یک بازیکن است

* به معنی کامل همه تیم ما یک بازیکن است. یعنی به عنوان بهترین بازیکن باید کل تیم را انتخاب کرد، اما با توجه به سلیقه هر شخص، بنده به نوع بازی آندو علاقه زیادی دارم، وی تا آخرین لحظه مشغول جنگیدن است هم کم نیاوردن وی باعث بالارفتن روحیه تیمی می‌ شود و سیدجلال حسینی که با تمام وجود بازی می‌ کند جوری که آدم خیالش راحت است وی تا آ[رین لحظه ایستاده است.

* پدیده تیم‌ملی نیز از نظر من سردار آزمون و پورعلی‌گنجی هستند. سردار باید بداند کارش تازه شروع شده و حواسش فقط باید کیفیت بازی های خودش باشد.

حسن روشن: همه جوان های ما پدیده بودند

* خوشبختانه همه تیم ما خوب بازی می‌ کنند اما به نظر بنده نکونام و آندو به معنی واقعی وسط زمین میدان داری می‌ کنند، اشکان تمام حرفه ای گری خود را به کار بسته، سیدجلال و حقیقی هم کاملا مطمئن نشان دادند و اما در قسمت پدیده ها خیلی دلم می‌ خواهد همه جوان هایی که اولین بار در این مسابقات حضور پیدا کردند. پدیده ایران بنامم.

* وحید امیری، پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، پورعلی‌گنجی، سردار و باقی جوان هایی که بازی نکردند پدیده های ما هستند.

ذوالفقارنسب: جواد و سیدجلال، رهبران تیم

* به عقیده من سیدجلال حسینی و جواد نکونام بهترین های ما بودند چراکه با توجه به تجربه بالایشان به خوبی توانستند تیم را رهبری کنند. در بین پدیده ها نیز چهار بازیکن تازه واردمان نظر من را جلب کردند.

* پورعلی‌گنجی، سردار آزمون، وریا غفوری و وحید امیری با توجه به حساس بودن این مسابقات خیلی خوب خودشان را در تیم جا انداختند.

اصغر حاجیلو: ستاره ای به نام تیم‌ملی

* به نظر من همه بچه های در تاکتیک تیمی حل شدند و این متفاوت است با همه سال هایی که تیم‌ملی بازی می‌ کرد. فوتبال ما همیشه ستاره داشته و یکی، دو بازیکن خاص بیشتر به چشم می‌ آمدند، اما الان بی انصافی چند نفر را جدا کنیم. ولی از نظر سلیقه شخصی اشکان دژاگه بسیار باهوش بازی می‌ کند و همه جای زمین را به خوبی می‌ شناسد.

* از بین پدیده ها هم همه بچه هایی که تازه آمدند فوق العاده عمل کردند، از بین این ها هم وحید امیری می‌تواند مشکل ما را چپ نفوذی حل کند.

رضا حسن زاده: اشکان اروپایی و گوچی حرفه ای

* به عقیده من، چهار بازیکن باتجربه ما بهترین نمایش را در تیم داشتند. سیدجلال در قلب دفاع بخوبی وظایف خود را انجام می‌ دهد، جواد نکونام در وسط زمین یک رهبر فوق العاده است. اشکان دژاگه از تجربه بازی های اروپایی خود به بهترین نحو استفاده می‌ کند و گوچی هم یک فوروارد حرفه ای است، او کاملا چهارچوب دروازه را می‌ شناسد.

* از بازیکنان جدیدمان هم پورعلی‌گنجی بدون شک پدیده ما بود، چراکه او در پست حساس خود به خوبی جا افتاده است.

رضا رجبی: پدیده ها به خوبی جا افتادند

* حاج‌صفی، تیموریان، سیدجلال و دژاگه بهترین بازیکنان ما تا الان بودند و من فکر می‌ کنم این ها از عوامل اصلی پیروزی های ما در بازی های اخیر هستند.

* از بین بازیکنان تازه وارد تیم‌ملی نیز پورعلی‌گنجی در دفاع و سردار آزمون در خط حمله پدیده های ما بردند که تا اینجای بازی ها به خوبی خود را در ترکیب تیم جا انداختند.

جلال چراغپور: همه بازیکنان طبق دستور عمل می‌ کنند

* بچه های ایران آزادی عمل ندارند، آقای کی‌روش به بازیکنانش شرح وظایف داده. بنابراین همه بازیکنان طبق دستور تاکتیکی عمل می‌ کنند، در چنین شرایطی تیم ما کار تیمی را به بهترین نحو انجام می‌ دهد و انتخاب یک بازیکن از بقیه تیم کار سختی است. البته همه بازیکنان با شرح وظایفشان کنار آمدند و بخوبی از پس آن برآمدند، همچون آندو که کاملا بدون نوسان بازی می‌ کند، ایشان بازی ضدساختارسازی را به خوبی اجرا می‌ کند.

* البته با کمی احتیاط بیشتر که بتواند شش بازی را بدون اخطار و مصدومیت بگذارند و همچنین خود سیدجلال که این روزها در اوج پختگی بازی می‌ کند، در پدیده ها هم می‌ توانیم از پورعلی‌گنجی نام ببریم که بازیکنی خوش پرش و بافکر است.

پنجعلی: بازیکنانمان هنوز توانایی شان را نشان ندادند

* به دلیل تیم ما مشغول کار دفاعی بوده، بازیکنان در محدویت قرار می‌ گیرند و به خوبی نمی‌توانند توانایی شان را نشان دهند، به هر حال خلاقیت آنها گرفته می‌ شود. ولی به نظر من علیرضا حقیقی که دروازه را بسته نگه داشته و به پختگی رسیده، سیدجلال که خط دفاعی را رهبری می‌ کند، آندو با دوندگی فراوان و اشکان دژاگه بهترین های ما بودند.

* از پدیده های ما هم سردار آزمون با حرکت استثنایی و گلی که زد نشان از استعدادی نوظهور را دارد.

محمد احمدزاده: این جام‌ملت‌ها‌ برای پدیده های ما بود

* به نظر من جام‌ملت‌های آسیا در این دوره ایده آل ترین موقعیت برای پدیده های ما بود که بتوانند توانایی هایشان را به رخ بکشند و دیدیم که پورعلی‌گنجی و سردار آزمون و وریا غفوری خود را به ترکیب تیم‌ملی تحمیل کردند، در بین بازیکنان باتجربه نیز سیدجلال عین همیشه همانطور که از او انتظار می‌ رفت بود، دژاگه حرفه ای و با تفاوت های اساسی نسبت به دیگر فوتبالیست های آسیایی است، آندو برخلاف لیگ، در این مسابقات به روزهای آرمانی خود برگشته است.

* علیرضا حقیقی، هرچند زیاد محک نخورد اما بسته نگه داشتن دروازه تیم‌ملی در چنین مسابقاتی اعتماد به نفس بالایی می‌ خواهد.

رضا احدی: ریسکی که جواب داد

* متاسفانه به دلیل اینکه بازی های تدارکاتی جهت هماهنگ شدن بچه ها نداشتیم اما بازیکنان ما تمام تلاش خود را به کار بستند که با یکدیگر به هماهنگی برسند و بتوانند بازی های بهتری به نمایش بگذارند، به نظر من آندو به نسبت بازی های لیگ که امیدمان را پایین آورده بود خیلی بهتر بازی می‌ کند. سیدجلال همیشه یکی از خوب های تیم‌ملی ما است و خوشبختانه بازی در کشورهای عربی باعث ضعیف شدنش نشده و البته احسان حاج‌صفی که خیلی پخته تر از لیگ بازی می‌ کند.

* در بین جوان های آقای کی‌روش دست به ریسک بزرگی زد که خوشبختانه جواب داد، پورعلی‌گنجی، غفوری و سردار به اعتماد آقای کی‌روش جواب مثبت دادند و بدون شک پدیده های ما بودند.

اسکوچیچ: همه تیم‌ملی

* من دوست ندارم در مورد تیم‌ملی حرف بزنم. بهتر است از پیروزی ها لذت ببرید و امیدوارم که این نتایج ادامه داشته باشد.

* به نظر من ستاره تیم فوتبال ایران همه بازیکنان هستند چون آنچه که من می‌ بینم این است که تیم شما روح یک پارچه ای دارد و به نظر من این نقطه قوتش است.

جواد الله وردی: یک مرد جنگی به از صدهزار

* خیلی خوشحالم که ما دقیقا یک تیم می‌ بینیم، من اصلان می‌ توانم از بازیکنی نام ببرم، شاید تنها اسمی که بتوانم نام ببرم آقای کارلوس کی‌روش است. یک مرد جنگی به از صد هزار ایشان با همه شرایط مبارزه کرد و تیمی را فرستاد که نتیجه می‌ گیرد. این فرصت به جوان ها فوق العاده بود امیدوارم آینده سازان دیگر هم کشف شوند و بیایند در دل این فوتبال و برای مردم که صاحبان اصلی این فوتبال هستند افتخارآفرینی کنند.

علی انصاریان: اسم اصلی در تیم‌ ما کی‌روش است

* الان تیم ما برندی به نام کارلوس کی‌روش دارد که اسم اصلی در تیم ماست او فاصله بین بازیکنان را کم کرده است و به بازیکنان جوان اعتماد کرده است. خیلی از مربیان ملی این کار را نمی‌ کردند. یادم می‌ آید اولین بار منصور پورحیدری به من زمانی که 19 سالم اعتماد کرد و مقابل کویت در کنار بازیکنانی همچون دایی و عزیزی که آرزوی دیدنشان را داشتم بازی کردم.

* در تیم کنونی اشکان، آندو، سیدجلال، پولادی در کنار جوانانی همچون سردار یک تیم خوب ساختند.

ناصر ابراهیمی: در این تیم ستاره نمی‌ توان پیدا کرد

* چون ما در سبک دفاعی بازی می‌ کنیم سخت است که بتوانیم ستاره ای در این سیستم پیدا کرد. در این سبک بهترین بازیکن کسی نیست که گل بزند. مثلا در همچنین سیستمی موثرترین بازیکنان ما از نظر من سیدجلال و آندو هستند در بین بازیکنان جوان نیز پورعلی‌گنجی و وریا غفوری به نظر من پدیده های ما بودند.

 

نوین کابین عارفی
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
باسلامازاین که به وبلاگ من سرزدیدمتشکرم وامیدوارم مطالب خوبی رابدست آورده باشیدمتشکرم